Odabrani polaznici radionice REFINERI

Mjesec dana nakon raspisanog natječaja za prijavu projekata za radionicu / prvu sesiju u sklopu platforme za razvoj hibridnog AV stvaralaštva REFINERI, odluka stručnoga suda pala je na osam projekata / autora koji će se inspirirati od 23. do 27. travnja u Rijeci.

Bit će to projekti četvero Riječana – Kristine Barišić, Marte Ožanić, Sandre Polić Živković i Zorana Kreme – zatim projekt Irene Čurik iz Zagreba te tri projekta inozemnih autora, Dženana Medanovića (BiH), Ine Ferlan (Slovenija) i Tatyane Soboleve (Rusija).

Ovi su projekti na radionicu pozvani među više od 30 pristiglih, iz Hrvatske, Slovenije, Srbije, Crne Gore, Bosne i Hercegovine, Češke i Rusije. Za organizatore platforme – Udrugu UKUS – to je značilo i zadovoljstvo zbog pozitivnog odaziva ali ih stavilo i na slatke muke selekcije.

“Prijavljeni projekti bili su šareni: od čisto igranih formi, preko konceptualnih ‘komada’ i sci-fi vizija do golemih transmedijalnih opusa. Odabrani su projekti širokog spektra, što je bila i namjera. Selekcija obuhvaća i već renomirane filmske autore kao i kreativne umjetnike koji s filmskom praksom nemaju toliko iskustva.”, kazao je ocjenivački sud na čelu s Željkom i Alešom Sukovima.

PROJEKTI:

„Samo san“ (Dženan Medanović, BiH, Sarajevo) je priča o životu, smrti i snu, o osobi koja živi i umire u snu jedne nacije.

„Person of view“ (Ina Ferlan, Slovenija, Ljubljana) iz pozicije gluhe plesačice koja glazbu osjeća kroz vibracije pita: tko ima jasniju percepciju, gluha osoba s razvijenim preciznim opažanjem ili osoba sa sluhom koja raspolaže sa svim osjetilima?

„Astir“ (Irena Čurik, Hrvatska, Zagreb) kroz eksperimentalno-dokumentarni filmski performans poduzima put od Pule do Villefranche-de-Rouergue, gradova koji dijele priču o komunističkom spomeniku.

„Ručak na Kauču“ (Kristina Barišić, Hrvatska, Rijeka) je diptih o međuljudskim odnosima i prolaznosti, sastavljen od „Ručka“ tijekom kojeg bitna vijest postaje nevažna crtica, i „Kauča“ koji postaje lik.

„Vijest“ (Marta Ožanić, Hrvatska, Rijeka) ideju crpi iz nedavnog incidenta pri kojem je grupa adolescenata vandalizirala Osnovnu školu Pećine u Rijeci, i načina na koji su tu vijest popratili promatrači uobličeni u javnost.

„Uzdizanje“ (Sandra Polić Živković, Hrvatska, Rijeka) je film o svakodnevnoj ženskoj borbi ispričan iz pozicije plesačice na štangi.

„Carroll u Rusiji“ (Tatyana Soboleva, Rusija, Moskva) prati uštogljenog oxfordskog profesora matematike koji je svoj savršeni životni red narušio odlukom da otputuje u Rusiju.

„Rosemarie“ (Zoran Krema, Hrvatska, Rijeka) je film o dvoje ljubavnika koji se pomoću interneta ponovno nalaze nakon točno 50 godina, i odlučuju još jednom zaplesati na „Mornaru moj“.

Odabrani će autori od 23. do 27. travnja raditi s pet tutora, Lordanom Zafranovićem, Peterom Kerekešom, Guillaumeom Maupinom, Željkom Sukovom i Alešom Sukom. Zafranović je kultni hrvatski redatelj i scenarist trenutno nastanjen u Pragu, Kerekeš je iskusni i nagrađivani slovački dokumentarist, producent i filmski pedagog, Maupin je između ostalog glazbenik, filmski kritičar i selektor kinoteke Cinéma Nova dok su bračni par Suk autori nagrađivanih hibridnih filmova („Marijine“, Zimsko čudo“…). Metode rada ove sesije platforme REFINERI bit će ekskluzivni program za selektirane autore, kreativna predavanja, analiza pojedinačnih projekata kroz grupni rad, konzultacije “1 na 1”, te inspiracija filmovima tutora i filmovima koji njih nadahnjuju.